Nuffnang

Sunday, May 26, 2013

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah Agama Kempas Baru Tahun 2013...

Assalam...
16 Mei 2013 yang lepas adalah Hari Guru...Sekolah aku buat sambutannya pada hari tersebut. Pukul 11 acara bermula. Dimulai dengan bacaan doa, nyanyian Lagu Negaraku, Lagu Negeri Johor, Lagu Guru Malaysia & Lagu Perkhidmatan Awam...Pastu ucapan dari Guru Besar, Ustaz Hj. Kathiman Bin Hamsar dan kemudian acara betukar2 hamper hadiah...Sorang diminta untuk bawak 1 hamper berupa barangan makanan. Tak kiralah jajan ke, barangan kering rumah ke mcm gula pasir, susu pekat, megi, sardin ke...ape2 je asalkan berharga RM15.00...Aku pun tak terkecuali untuk turut serta. Kira macam cabutan bertuah la...Guru Besar aku tak nak buat pertukaran hadiah. Dia ckp nanti ada yang ckp belakang ckp hadiah yang dia dpt tu x best la, x senilai dgn harga la....Tu yang dia suruh buat hamper tu...

Pastu ada acara potong kek yang disponsor oleh Ustazah Noorsa'adah Sa'at...Kek Secret Recipe kau...Pastu ada tayangan slide yang di buat oleh Ustaz Fuaize Yahaya...Pastu makan...Makanan cikgu2 yang masak sendiri...Bahagi2 lauk sape yang buat...ada yang masak ikan masak asam pedas, ada yang masak sayur nangka masak lemak, buat koktail, ulam2, kuih2 & buah2an....aku ditugaskan untuk goreng ayam...2 ekor ayam kau...aku goreng pakai tepung KFC tu..beli kat Maslee...dapat pujian woo...ada permintaan yang suruh goreng lagi next time...hahahhaha. Saje suruh aku buat keje

Pastu sesi petang diadakan acara bersama murid2....Ada Kuiz untuk Tahap 2 dan acara permainan guru...Pukul 5 petang selesai majlis...aku pun balik....Kepada semua guru seluruh dunia aku ucapkan Selamat Hari Guru...Jasamu Mendidik Anak Bangsa Tetap Akan Dikenang Sampai Bila-bila...Terima Kasih Cikgu!!!


Kek Secret Recipe tu...


Ucapan dari Guru Besar kite...


Inilah hamper2 tu...


Hadiah dari Majlis Guru & Badan Kebajikan Sekolah...Tiap2 sorang dapat tarmos dengan beg silang...


Antara makanan pada hari itu...Nyam2..Ala, tak sempat plak nak amik gambar ayam goreng aku...hahahahhaa


Hadiah yang disampaikan oleh Guru Besar...Tersamalah pulak warna tudung dengan baju GB aku ni aritu....kwang kwang kwang...


Acara bersama guru...Masukkan manik dalam tali...Kumpulan aku kalah...GB la rabun..lambat masukkan manik tu dlm lubang....


Inilah rupa manik yang dah siap...Dah macam tasbih la pulak....


Acara Musang Berjanggut...3 jenis kacang dicampurkan dalam satu bekas. Pastu kena asingkan ikut jenis kacang...Sebab tu lah acara ini dinamakan 'Musang Berjanggut"...Kumpulan aku pun kalah jugak dalam acara ni...takde luck la aritu...=(

No comments:

Post a Comment