Nuffnang

Thursday, May 31, 2012

Selamat Tinggal PTG...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua...Arini aku dapat surat Perintah Bertukar...sebenarnya aku memang dah lama mintak tukar tempat kerja...Aku pun belum berkesempatan nak cerita pasal kerja aku kat korang semua ek...For all ur info, aku kerja kerajaan..hanya sebagai Pembantu Tadbir N17...Sebelum ni aku kerja kat Jabatan Agama Johor (kontrak) tahun 2006-2008...Pastu dapat posting (tetap) kat Universiti Teknologi Malaysia (UTM)...Aku terima post tu tp x lama aku kat UTM 3 bulan je, aku dapat offer post (tetap) jugak kat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Johor (SPAJ) dan aku di tempatkan kat Pejabat Tanah & Galian Johor (PTG)...

So, aku letak jawatan kat UTM...amik post kat PTG...Mesti korang ckp rugi aku letak jawatan kat UTM tu kan...Dahlah bukan senang nak dapat kerja kat sana...aku bleh lepaskan plak...Erm, entah ek..bukan aku tak suka kerja kat UTM tu...Tapi macam xde hatilah aku kat UTM tu... tak tahu kenape...Environment kat UTM ni lain sket...Diaorg ni kebanyakan semuanya educated..Aku ssh nak campur dgn org2 mcm ni...

So, aku mula start keje kat PTG 22/12/2008 sampailah sekarang...lama jugakkan...Masuk tahun 2009 aku dh start hantar borang tukar...Erm, nak tahu kenape?..hehhehehe...Aku pun rasa jiwa aku x leh kat PTG ni...mule2 keje dah la tak faham satu ape..pastu nak gi kursus dalam setahun tu pun boleh dikira berape kali je...kadang2 xde langsung...Maka kosonglah SKT aku tahun tu...(nyanyi lagu Kosong sketlah by Najwa Latif)...lalalalalala...

Tapi sebab utama aku mintak tukar adalah sebab anak2 aku...kesian kat diaorg...sebab lain jugak sebab kos yg tinggi (minyak kereta), perjalanan yg jauh, selain boring dgn buat keje yg sama je tiap2 ari...So, bermula esok 01 Jun 2012 aku diperintahkan bertukar ke Sekolah Agama Kempas Baru...jadi kerani sekolah agama la plak aku lepas ni...Lepas ni mesti kena panggil ustazah punya kat sekolah tu...hahahhaha (ustazah la sgt aku ni)...Esok aku lapor diri je dulu pastu aku mintak tangguh seminggu untuk settlekan keje kat PTG ni...

So, next post nnt aku ceritakan pengalaman pertama aku masuk keje kat sekolah agama tu okey...bye!!

No comments:

Post a Comment