Nuffnang

Tuesday, November 13, 2012

Prasekolah Vs Tadika Agama Johor...



Tahun depan Utop 6 tahun...Aku ingat nak masukkan dia kat Prasekolah Taman Bukit Mewah...Aku pegilah hantar borang pendaftaran kat sana...Alhamdulillah dapat.Pastu kena pegi taklimat sekolah tu buat. Aku pegilah dgn Utop...Dengar taklimat dia, pastu ukur baju utk tempah saiz baju uniform dia...Utop saiz L.Saiz M dia kecik..pastu dapat risalah ni...


Yuran dia x mahal...bulan2 x yah bayar...Kerajaan yang tanggung...


Ni senarai harga buku dia...


Kat sekolah agama aku tu ada Tadika Agama Johor (TAJ)...Mula2 ustazah tu nak buat sesi pukul 12 tgh hari-4.00ptg...So, fikir2 mcm leceh nak atur masa..Tengah hari biasanya memang aku balik umah rehat.Tp pukul 1..Tp biasanya pkl 12.30 aku dh cabut..hahahha.Pastu fikir nak siap2kan Utop nak balik pukul brape pulak?Tak kan pukul 11.30 kot...Mesti Guru Besar aku bising punya..So, x jadilah nak masukkan dia kat tadika sekolah aku tu...

Pastu last2 minit ni plak...ustazah tu tukar time dia...Masuk sekolah pkl 2 ptg, balik pkl 6 ptg...So, aku bincang2 dengan My Hubby dia ckp suruh masukkan Utop kat tadika sekolah aku tu..So, aku balik tengah hari rehat pkl 12.30, siap2kan Utop, makan, sembahyang Zohor, gi keje sekali jalan hantar Utop gi sekolah. Utop balik sekolah pkl 6, so aku kena stay la kat sekolah tu sampai pkl 6 ptg...Ala, lgpun mmg biasanya aku balik keje mmg lambat pun. Tak sharp pukul 5 sebab byk keje..Tak mcm kat PTG dulu..Pkl 5 dah beratur nak punch kad..Hahahahahaha...

So, tahun depan Utop sekolah kat Tadika Agama Johor (TAJ) la kat sekolah aku tu.Senang nampak depan mata...Darjah 1 sekolah agama nnt pun mesti aku masukkan dia kat sekolah aku tu..Senang citer...Yuran TAJ ni mahal sket RM280.50...Bulanan RM40.00...Tak pelah, janji yang terbaik utk Utop...



No comments:

Post a Comment