Nuffnang

Monday, July 30, 2012

Bersihkan Rumah Sewaku...

Assalam....Bertemu kembali...Arini 30 Julai Bersamaan 10 Ramadhan...kejap je masa berlalu ye...dah 10 ari kite berpuasa...Rumah tak siap kemas lg nih....macam mana...Masa sangat suntuk la...Isnin hingga Jumaat aku kerja..Sabtu & Ahad je cuti...Masa tulah aku nak buat semua kerja...Kerja rumah, kemas rumah, bersihkan rumah sewa baru ni...Huhuhuhuhu....letih wo~~

So, rutin Sabtu dan Ahad yang lepas ni aku manfaatkan dengan membersihkan rumah sewaku...dapatlah jugak bersihkan bahagian ruang tamu, bilik utama, bilik air, lampu & kipas, tingkap & kabinet...Lepak wo bersihkan rumah time puase...Bile haus nak minum x boleh...Telan air liur jelah jawabnya...




Ni kabinet mmg dah ada kat umah ni...bolehlah aku letak buku atau pinggan mangkuk...


Ni ruang kosong mmg xde pintu...ingat nak buat tempat sembahyang...



Nilah bahagian halaman tepi rumah tu...ada buai, ada pokok kurma kat belakang rumah tu...Hidup pulak tuan rumah ni tanam.Tapi xde buah la...Mungkin cuaca negara kite x sma dengan cuaca kat negara Arab kot sebab tu pokok kurma ni x berbuah...Amir dengan Utop puas main kat tepi laman ni...


Langsir dan karpet yang aku beli kat Jakel...Tapi tak tahulah sempat ke tak aku jahait sebelum raya ni...huhuhuhu


Ni Guinea Pig adik ipar aku...dia nak jual...dah x larat nak jaga...teringat plak masa aku jaga hamster dulu...huh...letih nak bersihkan sangkar dia...



Petang tu kitaorg berbuka Domino's Pizza beli kat Setia Tropika...hehehehehehe...



Oklah...that's it 4 now...jumpe lg nnt...salamz

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. as salam...wah roha bestnyer dok umh baru...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab tolong kite bersihkan rumah kite aritu...

      Delete
  3. Rumput tu kejap jerk nanti mesti dah panjang semula bila time hari hujan.. :) ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang kejap je dh panjang balik ek rumput tu...nak kena potong lglah aku...huhuhuhu

      Delete